سال مهار تورم و رشد تولید
امروز سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۲۸
 

اهم وظایف و مسئولیت رئیس روابط عمومی سازمان

1-سخنگو و مسئول اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
2-مسئول خبرنامه الکترونیک سازمان که هر 2 هفته یکبار منتشر می‌گردد
3-نظارت بر پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به آدرس ( www.piho.ir )
4-برنامه‌ریزی و هدایت برگزاری نمایشگاه‌ و سمینار و همایش‌های مختلف تخصصی، فنی، علمی و فرهنگی در مناسبت‌ها و جشن‌ها در سطح سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
5-برنامه‌ریزی بازدید گروه‌های مختلف از مراکز سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
6-نظارت بر طرح‌ها و روش‌های افکار سنجی و ارائه راهکارهای مناسب به منظور سنجش افکار عمومی نسبت به فعالیت‌های سازمان
7-نظارت بر انتشار هر نوع بولتن خبری و سایر تولیدات هنری اعم از فیلم، مالتی مدیا، عکس، پوستر و غیره
8-ارائه پیشنهاد در خصوص انتصاب روسای روابط عمومی های مناطق با همکاری روسای محترم مناطق
9-مدیریت تدوین سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری، خبری تبلیغاتی، اجتماعی و تشریفاتی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت
10-برنامه‌ریزی و نظارت بر انعکاس فعالیت‌ها و اقدامات جاری، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت
11-نظارت بر سیاستگذاری و تنظیم برنامه‌های رادیویی- تلویزیونی و مطبوعاتی مسئولان واحدهای ذیربط و مدیریت‌ها
12-برنامه‌ریزی، هدایت و بروزرسانی اطلاعات مربوط به پروژه‌های ملی سازمان بهداشت و درمان به منظور اطلاع رسانی به موقع
13-حضور فعال در کمیته‌های صیانت از حقوق شهروندی، ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگی، بسیج، دارالقرآن، امور ایثارگران و ...
14-مشارکت در برنامه‌ریزی سفر مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان و همراهی آنان در سفرهای داخلی بمنظور کسب خبر و اطلاع‌رسانی به موقع
15-بررسی، برنامه ریزی و ارائه رئوس کلی برنامه ها و فعالیت های روابط عمومی در سال، با هماهنگی مدیر عامل محترم سازمان
16-تنظیم ارتباطات خبری سازمان با مراکز خبری و مطبوعات به شیوه ای که کلیه خبرها ، گزارش ها و تحلیل های تهیه شده در روابط عمومی که در واقع موضع رسمی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می باشد به طور دقیق و موثر در سطح کشور با هماهنگی روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت منتشر شود
17-نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی روابط عمومی سازمان
18-برقراری ارتباط مستمر با مدیران ارشد و بدنه سازمان به منظور تسهیل و گسترش فعالیت‌های درون و برون سازمانی
19-برنامه‌ریزی راهبردی و سیاست‌گذاری کلیه فعالیت‌های روابط عمومی‌های تابعه
20-پیگیری بر روند اجرای طرح‌های مصوب شورای مدیران و گزارش به مدیریت ارشد سازمان
21- شرکت در جلسات شورای مدیران به عنوان دبیر این شورا
22-اتخاذ تدابیر موثر در حفظ شخصیت و مقبولیت سازمان در وزارت نفت همچنین انعکاس نیازها ، علایق و سلیقه عمومی به مراجع تصمیم گیرنده ، در سازمان و وزارت نفت
23- انتخاب و دعوت از مقامات و مسئولان رده های مختلف به تناسب اهمیت هر طرح برای شرکت در مراسم افتتاح یا بازدید و ترتیب حضور و پذیرایی شایسته از آنان از زمان حرکت تا بازگشت
24- مسئولیت اجرای کلیه برنامه های مربوط به برگزاری مراسم از ابتدا تا انتها و پیش بینی و تدارک کلیه نیازهای مقدماتی قبل از اجرای برنامه و همچنین طرحی و اجرای برنامه های لازم ، بعد از پایان هر یک از مراسم در زمینه‌های اطلاع رسانی و تبلیغاتی
25-شرکت در جلسات سیاستگذاری و ستادی و تشریح سیاستها و عملکرد سازمان بهداشت و درمان در همایشها ، جلسات و کنفرانسها
26- به عنوان عامل ارتباطی فعال بین کارکنان و مسئولان ، از طریق برپایی سخنرانی ها ، کنفرانس ها ، جلسات آشنایی ، انعکاس نظرات مسئولان و نیز استفاده از روش های کارآمد جلب افکار عمومی ، کارکنان را در جریان اهداف و حرکت های سازمان در زمینه های مختلف قرار داده و متقابلاً با نظر خواهی و سنجش افکار ، نظرات و خواسته های کارکنان را به مدیر عامل سازمان ، معاونین و روسای مناطق و دیگر مسئولین ذیربط منتقل نماید
27- رصد، مطالعه و بررسی منظم مطالب مندرج در مطبوعات، خبرگزاری ها، بولتن ها و تلکس های خبری و شنود رادیو و تلویزیون های داخلی و خارجی، شیوه برخورد منطقی و مقبول با قضایا و جریان های مختلف سیاسی اقتصادی را در جلسات معاونین و هیأت مدیره سازمان ارائه کرده و به همراه آن پی آمدها و واکنش های احتمالی مواضع و اظهار نظرهای رسمی را با ایشان در میان گذارد
28- نظارت بر تهیه مقالات و مطالب گوناگون پیرامون شناساندن سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت جهت درج در نشریات کثیرالانتشار از جمله کتابچه‌های هفته سلامت
29- تجهیز روابط عمومی سازمان به جدیدترین فن آوری های ارتباطی و آموزش کارکنان روابط عمومی به منظور بهره برداری از این امکانات
30-ایجاد ارتباط و تشکیل جلسات مشترک با روابط عمومی های مناطق و تبادل اطلاعات بمنظور هماهنگی در نحوه رفتارهای سازمانی و عملکرد روابط عمومی ها در سازمان
31-تلاش در جهت جلب پشتیبانی و مشارکت عمومی بمنظور ایجاد تأمل در ارتباطات میان سازمان و کارکنان و سرویس گیرندگان
32-فعالیت در جهت بسط تفاهم درون سازمانی و برون سازمانی و ایجاد بازتاب مثب در افکار عمومی
33-شرکت در مجامع ، ستادها ، کمیته های ویژه برگزاری مراسم و مناسبت ها
34-فراهم آوردن زمینه تفاهم  متقابل مردم و مسئولان از طریق ؛
         الف) برگزاری مصاحبه با وسایل ارتباط جمعی
ب) برگزاری ملاقات عمومی
          ج) برپایی سخنرانی
         د ) سفرها – بازدید ها و ملاقات ها
35-نظارت بر تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به اقدامات و فعالیت های سازمان
36- انجام سایر اموری که بر حسب ضرورت از طریق بالاترین مقام سازمان ابلاغ می گردد
37-بهینه کاری یا Bench marking در میان روابط عمومی های مختلف که از عملکرد خوبی برخوردارند
38-برنامه‌ریزی و اقدام در جهت ایجاد انگیزش در بین کارکنان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از طریق بازشناسی استعدادها و خلاقیت‌های مبتکران در درون سازمان و تدوین برنامه‌های تشویقی و حمایتی در جهت حمایت از آن‌ها، معرفی کارکنان نمونه و تجلیل از ان‌ها، برپایی جشن
39-برگزاری جلسات تودیع و معارفه مدیران مجموعه و بازنشستگی همکاران با هماهنگی با مدیرعامل محترم سازمان


تماس با ما از طریق سامانه پیامکی:

ارسال نقطه نظرات به شماره پیامکی 50002839